Post Page Advertisement [Top]

Už dlhšie mi vadí, že SPF sa často označuje ako opaľovacia kozmetika - pričom toto zaradenie používame už dlhé roky. S pribúdajúcou osvetou a jednoduchým faktom, že SPF slúži ako prevencia nielen fotostarnutia, ale aj rakoviny kože sa na niektorých takýchto prípravkoch už napr. nachádza označenie fotoprotekcia, a to sa mi teda celkom pozdáva.

Máj je mesiac povedomia o melanóme. Moju vlastnú skúsenosť, keď mi na kontrole lekár povedal, že rozbor ukázal karcinóm na znamienku, ktoré som si dala vybrať vlastnou iniciatívou, si môžete prečítať tu


SPF

Nemyslím si, že som SPF maniak. Práve naopak. Ale vlastnou skúsenosťou a orientáciou vo svete kozmetiky môžem potvrdiť, že každodenné celoročné používanie SPF bol pre mňa veľký pozitívny  krok. A po tých pár rokoch a kombinácii s aktívnymi látkami vidím, že na mojej tvári nepribudli nové pigmentové škvrny či fľaky. Jednoducho som dokázala spomaliť prirodzené starnutie iba tými pár krokmi navyše. 

SPF mám doma v zásobe, keď otvorím, už buď mám alebo práve kupujem ďalšie. Na tvár a synovu pokožku preferujem dermoznačky, na telo pokojne aj drogériovú ponuku, pretože občas máme sklony šetriť si drahšie produkty, používať ich v menšom množstve a tým pádom nevyužívame ich potenciál a používame ich v podstate zle.

Toto je naša aktuálna zásoba - žiadne veľké množstvá, toto sme schopní minúť do leta / v priebehu leta. A keď to minieme, kupujem ospevované EVY


SPF pre dieťa, na tvár, na telo, tyčinka a reaplikácia SPF

Na foto je veľa SPF, ktoré som kúpila ešte v minulom roku do zásoby. 

Pre syna používam ešte stále La Roche-Posay Anthelios Baby, ktoré má kombináciu minerálnych a chemických filtrov a je vhodné pre deti od 6 mesiacov. Používali sme ho aj minulý rok a oproti klasickým minerálnym sa o čosi lepšie rozotiera.

Bioderma Mineral Fluide je tekutá a pred použitím odporúčam pretrepať. Vďaka tomu, že ide o fluid nie je potrebné toto SPF rozotierať ako blázon a nezanecháva žiadne biele šmuhy. A to je super nielen pri protestujúcom dieťati, ale aj keď máte napr. nejakú alergiu, citlivú pokožku a vyhovujú vám minerálne SPF. Pokojne aj na tvár. Na telo by mi to bolo ľúto (na moje), keďže pomer balenie vs. cena je trošku závratný, minimálne na tvár a dekolt pre dospelého áno, pre dieťa na celé telo pokojne (ak vám teda nerobí problém cena).

Na svoje telo používam Vichy - o tejto trojici som písala minulý rok tu. A tento rok pridávam už len to, že UV-Age Daily je super fluid, akurát na krku žmolkuje; sprej na telo super, keďže nemá aerosól. Ale reaplikačný sprej na tvár si už tento nekúpim, hoci spreje milujem a je to podľa mňa praktické a rýchle (najmä cez mejkap, je to skvelé, ak preferujete matný, resp. prirodzený vzhľad). Pri aerosóloch sú to často vysprejované peniaze a v konečnom dôsledku reálna ochrana kože nemusí byť taká, ako je deklarovaná - to však pri reaplikácii riskujeme vždy, najmä cez mejkap. Kedysi som milovala SPF spreje. Aj dnes ich považujem za praktické, ale zároveň pri spreji miniete vždy viac peňazí, keďže rovnaký objem krému vám vydrží omnoho dlhšie, neplatíte si za pohonné plyny a neriskujete, že pri aplikácii vonku SPF odfúkne vietor.

Sesderma a VT Essence Sun Pact sú moje novinky a použila som ich zatiaľ iba párkrát, no som spokojná. Sesderma má pre mňa zatiaľ jedinú nevýhodu - ak sa dostane do blízkosti úst, tak mám mydlovú pachuť aj 2 hodiny. VT Essence môže vadiť mastnejšej pleti alebo tým, ktorí preferujú matný vzhľad, keďže zanecháva glow efekt a má nevýhodu v tom, že sa aplikuje hubkou, ktorú je potrebné pravidelne čistiť. Teda nie potrebné, je to nutné, ak si nechcete koledovať o nejakú kožnú reakciu. O týchto dvoch si však viac prečítate v samostatných recenziách po dôkladnom otestovaní.

Celkom fajn spôsob reaplikácie SPF na nalíčenú tvár môže byť jednoducho použitie toho istého obľúbeného SPF, ktoré ste si dali ráno, len nie pomocou rúk, ale napr. prostredníctvom hubky a ťupkať, nie vtierať - tým pádom si nemusíte kupovať žiadne reaplikačné SPF. 

Za najpraktickejší spôsob reaplikácie SPF na nalíčenú tvár však považujem SPF v aerosóle aj napriek vyššie uvedeným nevýhodám.



A čo SPF tyčinky, resp. balzamy na pery? Určite áno. Na pery, na uši, ale aj na iné miesta či extra dávku na znamienka. Mám doma Biodermu a na pery je naozaj fajn, vôbec nepripomína SPF a hlavne nezanechá v ústach žiadnu nepríjemnú pachuť. Nie som však fanúšičkou tyčinky na celú tvár, ale znovu je to o preferenciách. A ak máte problém s cenou, pokojne choďte do drogériovej kozmetiky. Radšej lacnejšie SPF ako žiadne.  

Raz som si niekde prečítala jednu vetu, ktorá sa mi veľmi páči: "Najlepšie SPF je to, ktoré používate pravidelne a v dostatočnom množstve." A je to veľká pravda. Nemusíte mať tie najdrahšie SPF, aj lacnejšie dokážu kožu ochrániť rovnako. Stačí, ak majú vami zvolený faktor (ja teda pod 50 už pár rokov nič nekupujem) a ideálne je, ak poskytujú aj UVA ochranu (zvykne to byť na obale v krúžku). Konzistencia, značka a typ je úplne na vašich preferenciách a rozpočte. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]