Post Page Advertisement [Top]

Málokedy nosím rozpustené vlasy, keď som väčšinu dňa doma. Pár mesiacov som väčšinu dňa doma, a tak mám vlasy často vypnuté alebo v drdoloch. Keď som asi pred rokom zbadala na instagrame hodvábne gumičky, celkom ma zaujali. Gumičky totiž nosím dosť často a, povedzme si to narovinu, tie obyčajné nie sú úplne ideálne na každodenné použitie. Vlasy môžu lámať a vytrhávať, okrem iného. Veľmi ma zaujímalo, ako sa tie moje vlasy skamarátia s hodvábnou gumičkou. 

Spoiler - skamarátili sa natoľko, že sa mi zbierka stále rozširuje :-) 




Aj na slovenských e-shopoch už nájdete celkom slušnú ponuku hodvábnych gumičiek. Tie moje sú z dvoch - DreamLove a PongeeByYou. Už vopred prezradím, že tú najväčšiu som si kúpila sama a tie zvyšné som si vyžiadana ako darček na sviatky. Nejde teda o spoluprácu s firmami.

Prečo morušový hodváb vo vlasoch?

Tento materiál má veľa výhod, ktoré určite chcete dopriať svojim vlasom. Zozbierala som niekoľko faktov zo stránok týchto dvoch predajcov a pridala k nim vlastnú skúsenosť:

  • eliminujú statickú elektrinu vo vlasoch - pravda, odkedy ich používam, vlasy mi neelektrizujú, keď si napr. dávam gumičku dole
  • nelámu vlasy a nezamotávajú ich - pravda, keď dám gumičku dole z vlasov, neostanú v tvare, v akom boli pár hodín, ale plynule sa narovnávajú do svojej prirodzenej podoby. Taktiež sa mi neuzlia a nezamotajú sa ani do gumičky. (Pri tých klasických gumičkách išlo s nimi dole vždy aj niekoľko vlasov, ktoré sa zamotali.)
  • napriek tomu, že ide o látkovo objemnejšie gumičky nepohlcujú prach - toto neviem úplne potvrdiť, ale ani vyvrátiť. Keď si ju však porovnám so "scrunchie" gumičkou z iného materiálu, je určite omnoho príjemnejšia a vidno, že na jej povrchu sa neudržiavajú nečistoty a ani prach.
  • udržiavajú hydratáciu vo vnútri vlasu - opäť ako laik to neviem potvrdiť, ale ani vyvrátiť. No sú odporúčané kaderníkmi, a tento faktu má snáď tiež výpovednú hodnotu.
  • výmena obyčajnej gumičky za hodbávnu môže pomôcť vlasom navrátiť zdravý vzhľad a pevnosť - pravda, moje vlasy síce dlho nevideli kaderníčku, ale viem, že som im častým gumičkovaním nepomáhala. Takto si dávam gumičku bez výčitiek a vlasy sú stále v dobrej kondícii.

Medzi značkami vo funkčnosti rozdiel nevidím. Zdá sa mi však, že látka Pongee je o čosi hrubšia, ale ten rozdiel je minimálny. 


Pongee By You


Vybrala som si tú najväčiu veľkosť MAXI v krásnej červenej farbe (ešte ma láka sýtozelená, keď ju niekedy v budúcnosti vyrobia). Je fakt veľká - má priemer 15 cm, ale dobre vynikne nielen na drdole. Sú vyrobené na Slovensku a navrhnuté v spolupráci s kaderníkmi. Vnútri je hrubšia gumička, ktorú len tak ľahko nenatiahnete - zabudnite teda na staré pravidlo "naťahujem gumičku až kým nemám vypúlené oči" a nechajte vlasom trošku voľnosti. Práve takto sú navrhnuté tieto gumičky - aby neťahali, ale zároveň z vlasov ani nepadajú. Ak si nie ste isté správnou veľkosťou, poraďte sa na profile Pongee (majú aj fb aj instagram), určite vám odpovedia.
Bonusom je doručenie v krásnej škatuľke, preto si dovolím tvrdiť, že toto je ideálny darček aj pre náročných.

Cena za Maxi: 32,50 €







Dream Love



Tieto gumičky mám tiež vo veľkosti Maxi, ale ide o menšiu veľkosť v porovnaní s Pongee. Zároveň je vnútri tenšia gumička, ani tú však nenatiahnete tak, že budete vyzerať prekvapene. Tieto gumičky sú vyrobené v Číne, čo by som však nepovažovala za nejakú tragériu, keďže samotný morušový hodváb sa vyrába iba v Ázii a dokonca existujú normy na jeho vývoz. Nejaké tie pochybnosti však môže zahladiť aj tento test. Gumička vo veľkosti Petite pripomína klasickú gumičku, ani na túto mini veľkosť sa mi však vlasy nenamotali a nevytrhla ich. Farby - Boss Black, Navy a Prosecco Champagne vyzerajú naživo veľmi podobne ako na obrázku a na dennom svetle ešte krajšie, najmä Navy, ktorá pôsobí skôr ako kráľovská modrá. Tieto gumičky nosím takmer každý deň.

Cena za Maxi: 13,99 €
Cena za Petite:  8,99 €





Ako sa o hodvábnu gumičku starať?

Ak chcete, aby vám vydržala v dobrom stave čo najdlhšie, je vhodné sa o ňu aj starať. Podľa používania, ale približne raz týždenne je vhodné vyprať ju - šetrne ručne a ideálne v prípravku s neutrálnym pH (napr. detský šampón, ale aj rôzne iné šampóny určené najmä na citlivú pokožku majú neutrálne pH). 
Pomôže, ak si zapamätáte, že o takýto hodváb sa staráme ako o vlasy - umyť a vysušiť. Tak, ako nie je vhodné nechávať vlasy uschnúť (pretože týmto ohrozujete najmä vlasovú pokožku, ktorá môže byť náchylnejšia), nie je dobré robiť to ani hodvábnej gumičke.
Gumičky neperte v práčke a nepoužívajte ani žiadne agresívne čističe (jednoducho a v skratke - určite by ste si takýto čistič na vlasy nedali. Tak ho nepoužívajte ani na gumičku).
Gumičku fénujem na miernom stupni. Po krátkom čase je čistá, suchá a pripravená na opakované použitie.




Gumičky skladujte oddelene od ostatných vlasových pomocníkov (tieto hodvábne skladujem v spoločnej škatuľke). A rada na záver, ktorú nájdete na oboch stránkach týchto produktov: gumičku nepožičiavajte z hygienických dôvodov.



Skúsenosť po 4 mesiacoch používania

Vlasy sa mi lámu omnoho menej a takmer neelektrizujú (iba keď nosím čiapku, tak mierne). Najviac ma prekvapilo, že keď si aj po pár hodinách dám gumičku dole, vlasy neostanú divne vytvarované, ale vrátia sa do tvaru, ktorý je pre ne prirodzený. 
Žiadne vytrhávanie vlasov alebo zamotávanie je tiež určite výhodou. Vlasy, ktoré už niekoľko mesiacov nevideli kaderníčku (a chýba im) vyzerajú celkom dobre a zdravo (za čo môže jednak pravidelná dlhodobá starostlivosť v salóne, starostlivosť doma, ale aj tieto gumičky). 
Vďaka tomu, že si vlasy neuťahujem "na doraz", keďže tieto gumičky ani nepustia utiahnuť na prekvapený výraz v tvári, mi menej vypadávajú vlasy (a to práve v tomto období zvykli padať celkom výrazne) a zároveň mi rastie viac kratších vláskov (a to už pár mesiacov nepoužívam žiadne kúry proti padaniu a na podporu rastu vlasov). 

Môj ďalši hodvábny sen je obliečka na vankúš, keďže hodváb má priaznivé účinky aj na pleť. Tak snáď niekedy nabudúce pribudne do tejto mojej malej hodvábnej rodinky :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]