Post Page Advertisement [Top]

Kedysi som opaľovák používala hlavne vtedy, keď som sa išla cielene opaľovať. A potom to skončilo takto. Totiž ten ochranný prostriedok nie je iba opaľovák, ale hlavne niečo, čo chráni vašu kožu pred slnečným žiarením, spálením a jeho negatívnymi následkami. A tie určite netreba brať na ľahkú váhu. 
Každoročne mám niekoľko produktov, ktoré väčšinou aj nosím so sebou. Z domu v lete málokedy vychádzam bez použitia prípravku so SPF. Kedysi som si pri predstave, že na seba dávam ochranný faktor 30 pomyslela, že ma cez to určite neopáli a mojim cieľom bolo vyzerať opálene. 
Teraz na seba dávam pokojne aj 50-tku. Poviete si, že možno zbytočne. A možno aj áno, pretože rozdiel medzi ochranou, ktorú vám poskytne 30-tka a 50-tka nie je veľký (v blokovaní slnečných lúčov je rozdiel na percentá len 1 %). Štandardne na Slovensku vám 30-tka bohate stačí. Ja som však ten typ, ktorý ide takmer okamžite dočervena a potom do zlúpania. A áno, opáli ma aj cez tú 50-tku.
Tieto produkty som si kupovala postupne a na niektoré je stále akcia, tak čítajte ďalej :-) 

prípravky po opaľovaní a na opaľovanie
To, že 30-tka vás ochrani 30 krát dlhšie ako ziaden opaľovaní a 50-tka 50 krát dlhšie hádam už všetci vieme. Taktiež aspoň u mňa použitie SPF záleží od rôznych faktorov (večer si krém nedávam a tiež ani keď len vybehnem napr.vyniesť odpad).

K tejto kolekcii som sa dopracovala postupne a myslím si, že ich bez problému miniem / minieme do konca leta.

Tieto spreje majú spoločné 2 vlastnosti - všetky 4 sú s SPF 50 (resp. 50+) a sú neviditeľné. Pleťový krém som si tohto roku kúpila po dlhšej dobe, inak som sa po minulé roky spoliehala skôr na sprej na tvár (ten "malý" La Roche-Posay) ako samostatný krém.

prípravky na opaľovanie

Pokiaľ ide o prípravky po opaľovaní, tak tu prevládla klasika v kombinácii s darčekom k nákupu. Dávala som echo na mojej fanpage, že k nákupu La Roche-Posay bol grátis gél po opaľovaní a hoci len 100 ml balenie, ale poteší.

prípravky po opaľovaní

Pozrime sa na ne bližšie postupne po značkách. Najvýraznejšie zastúpenie tu má La Roche-Posay a to mám ešte jeden neotvorený sprej na tvár v zálohe a jeden gél po opaľovaní rozpoužívaný. Ak nič iné, tak osviežujúci sprej na tvár proti lesku s SPF 50 je podľa mňa must-have. Písala som o ňom na blogu už minulý rok a nič sa odvtedy nezmenilo :-) Je skvelý aj na líčenie, ale aj na nenalíčenú tvár. Je malý, takže vojde aj do kabelky a príjemne osvieži, no čo je najpodstatnejšie - spoľahlivo ochráni pleť (ja si ho striekam aj okolo uší, keďže tam je veľmi citlivá koža). 
La Roche-Posay Anthelios XL bol mojou prvou voľbou na tohtoročný opaľovák. Nemala som s ním žiadne skúsenosti, ale po tom ako ma nadchol jeho kolega som si povedala, že mu dám šancu. A oplatilo sa. Je ľahký, nie príliš mastný (ale spomedzi týchto všetkých najmastnejší, no na porovnanie - ostatné 2 spreje sú hmly) a spoľahlivý. Dobre sa rozotiera a naozaj je neviditeľný (ani keď si ním omylom postriekate oblečenie, ho nevidno).
Reparačná koncentrovaná gélová starostlivosť po opaľovaní La Roche-Posay Posthelios bola, ako som už písala vyššie, darček k nákupu. Je gélový, príjemne chladivý, ľahko sa rozotiera a rýchlo vstrebáva. Pokožku upokojuje, nelepí a nezanecháva mastné stopy. 
Aktuálne má notino akciu na značku La-Roche Posay - pri nákupe nad 18 € všetkých ich produktov (nielen Anthelios a Posthelios) dostanete ako darček 10 ml intenzívne hydratačné pleťové sérum Hyalu B5.

La Roche-Posay Posthelios a Anthelios

Ďalšie výraznejšie zastúpenie v našej domácej slnečnej kozmetike má značka Bioderma. Toto je už taká naša klasika. Hlavne telové mlieko po opaľovaní Bioderma Photoderm After Sun. Hydratuje pokožku, jemne chladí, rýchlo sa vstrebáva a je vhodné aj pre citlivú pokožku. Aktuálne je 500 ml balenie s pumpičkou v akcii. 
Ochranná hmla Bioderma Photoderm Max SPF 50 + je asi prvá ochranná hmla, ktorú som skúšala. Rozdiel medzi sprejom a hmlou je, ale nezdá sa mi nejako extrémny. Áno, je ľahšej konzistencie a na pokožke nezanecháva nepríjemný mastný film. Celkom rýchlo sa vstrebáva, v porovnaní s ostatnými opaľovákmi. A to je veľká výhoda. Takmer som po chvíľke nadobudla pocit, že som ani hmlu nepoužila. Mám rada pocit hydratovanej pokožky, ale nie mastnej z opaľovákov. Ale .. radšej mastná ako spálená ;-) Veľkým pozitívom tejto hmly je, že je možné aplikovať ju aj na mokrú pokožku. Veľmi dobrý prípravok, neľutujem, že som si ho kúpila a určite bude zaradený medzi stálice našej slnečnej ochrany rovnako ako pleťový La Roche-Posay.
Notino má tiež akciu aj na Biodermu - ak si kúpite niečo zo slnečnej kozmetiky (teda línie Photoderm), dostanete ako darček 200 ml mlieko po opaľovaní.

Bioderma Photoderm

Značiek kozmetiky je v súčasnosti tak veľa, že som napr. o Lancaster donedávna ani nepočula. Natrafila som na ňu náhodou, keď som hľadala ešte nejaký opaľovák. A nenechajte sa zmiasť nápisom KIDS. Používam ho ja ;-) Vodeodolná hmla na opaľovanie Lancaster Sun for Kids Invisible Mist som kupovala hlavne preto, že bola v 50 % zľave (a ešte stále je, takže vychádza lacnejšie ako vyššie uvedená Bioderma). Efekt je veľmi podobný ako pri Bioderme - je neviditeľná, rýchlo zasychá a nezanecháva nepríjemný mastný film. Taktiež aj táto hmla sa dá aplikovať aj na mokrú pokožku. Bonusom je odolnosť voči vode, podľa popisu aj soli a piesku, ale to si tohto roku nevyskúšam. Vodeodolnosť mám overenú. ALE nezabudnite, že aj keby boli neviem ako vodeodolné, po kúpaní aplikujte vrstvu znovu (a neskáčte hneď do bazéna, nechajte tú vrstvu na koži pôsobiť). To isté platí aj po utieraní uterákom. 

Lancaster Sun Kids

Posledným prípravkom slnečnej kozmetiky v tomto príspevku je ochranná pleťová emulzia proti vráskam SPF 30 Eucerin Sun Photoaging Control. Všade sa dočítate, že najlepší anti-age je slnečná kozmetika. Používajte vyššie SPF a / alebo si ešte k tomu inak chráňte tvár (klobúk, okuliare) a máte istotu, že robíte maximum pre ochranu vašej tváre a jednak pre redukciu možných vrások. Emluzia od Eucerinu nie je mastná (ale nečakajte ani matujúci efekt). Pleť ju znáša celkom dobre. Rýchlo sa vstrebáva a hydratuje. ALE nenahrádza pleťovú starostlivosť, iba ju dopĺňa. V prípade potreby to robím tak, že na vyčistenú pleť nanesiem pleťový krém, nechám vsiaknuť a po čase nanesiem tento ochranný fluid. Cez deň, ak je to potrebné, už len prestriekam sprejom La Roche-Posay (ten mám so sebou, keď viem, že budem dlhšie von). Zatiaľ ešte nie som celkom presvedčená o tom, že si ho kúpim aj o rok, ale určite je fajn mať na pleť aj niečo iné ako len sprej od La Roche-Posay.
A nezabúdajte, že akýkoľvek SPF si na pleť dáte, je potrebné ho odlíčiť akoby ste mali vrstvu mejkapu (ok, možno trošku preháňam). Ak si pleť poriadne neodlíčite, môže vám SPF prípravok upchať póry a spôsobiť zbytočnú šarapatu na pleti.


Eucerin Photoaging Control SPF 30

Eucerin Photoaging Control SPF 30 škatuľka

Eucerin Photoaging Control SPF 30 použitie

Eucerin Photoaging Control SPF 30 popis a špecifikácia

Eucerin Photoaging Control SPF 30 zloženie / INCI

Ani jeden z týchto prípravkov nemá nejakú výraznú vôňu, resp. takmer všetky sú bez vône a nedrážia moju citlivú kožu. 

Prosím, dajte na rady dermatológov, niektorých môžete nájsť aj na instagrame (napr. ja sledujem @simona_derm). Na celé telo by ste mali použiť cca 36 gramov opaľováku (teda asi 6 čajových lyžíc) - málokto si dáva takéto množstvo, a tým pádom si znižujeme jeho účinok. Nemusíte mať krémy / spreje / hmly so SPF 50, tá 30-tka vám v pohode stačí, no aj tak ju treba znovu naniesť približne po 2 hodinách, po sprche / po kúpaní / po utieraní. Ideálny prípravok slnečnej kozmetiky by mal mať vyznačený aj UVA aj UVB filter. A ak je to možné, medzi 11:00 a 15:00 nevychádzajte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]