Post Page Advertisement [Top]

Nad elektrickou zubnou kefkou som uvažovala dosť dlho. Zvažovala pozitíva a negatíva a poradila som sa aj so svojou zubárkou. Porozprávali sme sa o výhodách a upozornila ma aj na riziká. V čase, keď som túto voľbu konzultovala so zubárkou som už bola viac-menej rozhodnutá pre niektorý variant Philips Sonicare DiamondClean. Vyberala som medzi dvoma - jedno balenie obsahovalo kefku a ústnu sprchu, druhé balenie obsahovalo dve kefky, čo bolo cenovo výhodnejšie ako kupovať ich samostatne. No ústna sprcha nenahradí medzizubnú kefku, maximálne ju doplní, a tak som usúdila, že tú ústnu sprchu nevyužijem. Kefky sme objednávali začiatkom marca 2020 a v júni sme na nich menili hlavice. Upozorňujm však, že toto bude hodnotenie laického používateľa, ale v príspevku nájdete aj odkaz na odborníčku a jej tipy týkajúce sa sonických kefiek.


Obrovskou výhodou sonických kefiek je, že svojim rýchlym kmitaním odstránia omnoho viac zubného povlaku v porovnaní s manuálnou kefkou. Veľmi laicky povedané. Aj tu však treba dodržiavať isté pravidlá tak, aby ste si nespôsobili viac škody ako úžitku.

Prečo sme sa rozhodli práve pre túto kombináciu kefiek? Popravde na farbe kefky mne ani manželovi nejako nezáležalo, ale je fajn mať dve rozdielne farby najmä z praktického hľadiska. Určite je to lepšie ako sa potom doťahovať, ktorá kefka je koho ;-)

Toto kombo sme vybrali hlavne kvôli fajn pomeru obsah balenia vs. cena, ale čítali sme si aj používateľské recenzie a za toto patrí veľká vďaka najmä môjmu manželovi, ktorý vždy pred kúpou nejakého elektrospotrebiča poctivo číta recenzie, porovnáva hodnotenia a vyberie aj obchod, z ktorého nakoniec objednávame (pred kúpou kávovaru strávil niekoľko dní porovnávaním, kúpili sme aj e-časopisy s popisom produktov kým konečne vybral a ja som už len schválila).

Balenie dvoch kefiek s hlavicami, dvoma cestovnými puzdrami, dvoma nabíjacími káblami a jedným nabíjacím pohárom nás vyšlo 240 €. Kupovali sme na stránke zubyplus.sk, pretože tam sme túto sadu našli za najvýhodnejšiu cenu (marec 2020, aktuálne tam táto sada v ponuke ani nie je). A ako pozerám, kúpili sme celkom výhodne, teraz keď som surfovala, som ich našla najlacnejšie v cene okolo 250 € (porovnávame ceny cez Heureku, NajNakup, ale aj cez Google a vždy porovnávame aj e-shopy, hlavne také, s ktorými ešte skúsenosti nemáme. Opatrnosti naozaj nikdy nie je dosť.).






Tieto fotky vznikli hneď po nadšenom rozbaľovaní. Ono tá kefka bola pre mňa ako narodeninový darček :-)


Puzdro je veľmi pekné, praktické a samo sa v taške neotvorí. Pudzro zároveň slúži aj ako cestovná nabíjačka.



V balení je aj manuál, ktorý naozaj odporúčam prečítať si. Nesprávnym používaním elektrickej zubnej kefky si môžete spôsobiť viac škody ako úžitku (ak ste nevideli nejaké foto, tak tu nájdete, ale vopred upozorňujem, že niektoré sú desivé). 

Kefku držíte v 45 stupňovom uhle smerom k ďasnám a iba jemnučko posúvate. Nedržíte ju ako tĺčik, iba v ruke pridržiavate. A v žiadnom prípade netlačte! Smart verzia tejto Philips Sonicare je prepojená na aplikáciu, ktorá vám ukáže, či a ako dobre ste si zuby vyčistili a upozorní vás aj na silný tlak. 


Ak máte instagram, vrelo odporúčam sledovať účet @zdravysmile.sk, za ktorým je zubná lekárka MDDr. Karin Ráczová. Na jej účte nájdete post o sonických kefkách, ale aj skvelé videjko, v ktorom v skratke vysvetľuje čo a ako :-) Už dlhšiu dobu si na instagrame vyberám nielen účty, ktoré ma pobavia, ale aj účty, ktoré vzdelávajú.




Kefka má 5 režimov používania:
  1. Clean pre štandardné čistenie, je prednastavený, trvá 2 minúty a skaldá sa zo štyroch 30-sekundových intervalov. Tento používam najčastejšie.
  2. White pre bielenie zubov, ale nepredstavujte si po tomto čistení biele zuby ako z reklamy. Tento režim skôr odstraňuje škvrny z povrchu zubov. Trvá 2 minúty + 30 sekúnd na vyleštenie predných zubov. Pocitovo tak viac vibruje v porovnaní s režimom Clean a opticky odstraňuje škvrny od kávy či červeného vína (ale nie niekoľkoročný nános po 1 použití ;-))
  3. Polish pre vyleštenie zubov. Tiež trvá 4 x 30 sekúnd a občas ho po čistení používam na doleštenie zubov. Na pocit vibruje o čosi menej ako White.
  4. Gum Care je režim na čistenie zubov (4 x 30 sekúnd) + 1 minúta na jemné čistenie problematických miest a pozdĺž ďasien. Efekt podobný ako pri režime Clean.
  5. Sensitive by mal byť najšetrnejší režim, ale z môjho laického pohľadu necítim výrazný rozdiel medzi Sensitive a Clean. Je o čosi jemnejší, ale fakt minimálne ;-) A trvá takisto 4 x 30 sekúnd.
Podľa návodu by ste si zuby mali čistiť v kvadrantoch - teda po 30 sekúnd, začať s hornými zubami spredu, potom zozadu, prejsť na spodné zuby spredu a potom zozadu. A potom plôšky, tiež po 30 sekúnd. Toto je odporúčané minimum, teda dokopy 3 minúty čistenia. Ja si niekedy kombinujem režimy, ale vždy začínam 3 minútami v režime Clean a potom občas dám ešte po 2 x 30 sekúnd White (ale iba prednú časť zubov), resp. Polish (to na všetky časti zubov - ešte lepšie odstráni zvyškový povlak, stačí si prejsť jazykom po zuboch).



Kefka má primeranú hmotnosť a zakrivenú časť s hlavicou tak, aby ste si mohli vyčistiť aj zákutia osmičiek.


Nabíjací pohár je celkom praktický a v podstate ho nemusíte odkladať a môžete v ňom mať kefku uloženú stále. Keďže my máme iba jeden pohár a dve kefky v neho už kypia, používame ho len na nabíjanie. Kefka sa nabíja približne 24 hodín. Počas nabíjania bliká ikonka baterky, keď je už nabitá, prestane blikať.
Pri dennom používaní a striedaní režimov vydrží približne 3 týždne, čo je fajn výdrž, ale neviem to porovnať, keďže toto je moja prvá sonická kefka.


Manuálnu kefku by ste mali meniť každé 3 mesiace, resp. po ochorení (aby ste si na nej neprenášali znovu ochorenie). To isté platí aj pre hlavicu sonickej kefky. A na túto skutočnosť je potrebné sa finančne pripraviť, keďže sada 4 náhradných hlavíc stojí okolo 25 € (ale teoreticky by vám mali 4 hlavice vydržať rok). Teda úvodná cena za kefku nie je jediné, čo za ňu zaplatíte a minimálne tých približne 25 € ročne do nej investujete. Stále je to menej ako platiť si zákroky u zubára ;-)







Skúsenosť laického používateľa:

Prvé použitie bolo rozpačité. Neviem presne opísať ten pocit, ale bolo to akoby ma šteklili ďasná. Snažím sa ju používať naozaj opatrne (stále mám pred očami tie zdevastované ďasná a zuby, ktoré vznikli nesprávnym používaním elektrických kefiek; hoci omnoho horšie a nebezpečnejšie sú rotačné kefky), hoci som sa spočiatku občas pristihla pri tom, že som mala tendenciu pohybovať rukou ako pri manuálnej kefke. Pri plnom sústredení sa to však dokážem ovládať a myslím, že po tých skoro 4 mesiacoch sme si na seba už celkom zvykli.

Ten pocit čistých zubov je neskutočný. Nikdy som si nedokázala tak dobre vyčistiť zuby manuálnou kefkou ako to dokážem po 3 minútach sonickou. A toto si veľmi chváli aj manžel. Dokonca mám pocit, že sa mi pomalšie tvorí zubný kameň na spodných predných zuboch (výsada jednotiek). Pri použití režimu White sa mi dokonca niektoré fľaky spôsobené kávou či červeným vínom zjemnili a pri použití režimu Polish krásne vyhladíte povrch zubu. Boli to dobre investované peniaze.

Kefku vždy zapínajte a vypínajte v ústach, inak budete mať pošpliechané celé vaše okolie. A pokiaľ ide o pastu, odporúčajú veľkosť hrášku, ja by som pokojne dala aj polovicu hrášku, pretože inak veľmi skoro vypeníte :-D

A ako som spomínala na začiatku, ani táto kefka nenahradí medzizubnú starostlivosť. Nemám rada medzizubné kefky a musím sa premáhať, aby som ich použila, ale ešte viac nemám rada tú bolesť, keď vám zubár "rieši" medzizubný kaz, tak tá kefka je určite lepšia voľba ;-) Tiež odporúčam aj čističku jazyka (medzizubku aj čistič jazyka máme od Curaprox, ale na trhu je veľa iných možností).

Aj Philips Sonicare má k dispozícii hlavice na čistenie jazyka a rôzne iné druhy hlavíc, zatiaľ nám stačí tá základná a na čistenie jazyka som si hlavicu ani neplánovala kúpiť.

Napriek tomu, že som pri nej stále opatrná si už len ťažko viem predstaviť návrat ku klasickej manuálnej kefke (keby som musela, nemala by som s tým problém, ale keď mám na výber, volím sonickú).

Odporúčam tiež situáciu konzultovať so zubárom, mne tá moja v rozhodovaní veľmi pomohla a ušetrila mi skoro stovku za ústnu sprchu, ktorej efekt by bol u mňa skôr psychologický (v porovnaní s klasickou medzizubnou kefkou). Ak sa rozhodujete pre sonickú zubnú kefku, odporúčam zvážiť si plusy a mínusy, ktoré by to pre vás malo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]