Post Page Advertisement [Top]

Vždy, keď v lete niekam cestujeme, balím opaľovák. Či už je to cestovanie pešibusom alebo nejakou formou dopravy, v teplejších mesiacoch mám po ruke prípravky na ochranu pred slnečným žiarením - pokožky - a v poslednej dobe aj vlasov. 
Pokožka si pamätá každé jedno spálenie, hoci to pre nás nemusí znamenať hodiny utrpenia nasledované šúpaním spálenej vrstvy kože. Párkrát sa mi podarilo spáliť sa, lebo veď na čo opaľovák, keď sa chcem opáliť? Leto 2019 sa nieslo v znamení poriadnej zásoby opaľovákov a ja som po prvýkrát spotrebovala takmer všetky. A hoci preferujem spreje pre pohodlnejšie použitie, v kozmetickej taštičke sa nájde aj zopár krémových produktov a práve o nich si dnes prečítate.


Z tejto pätice som už jeden produkt skúšala pred dvoma rokmi - akcelerátor opálenia - a po dobrej skúsenosti som sa rozhodla zbaliť ho na dovolenku aj teraz. Začnem však opaľovákmi. Ako správne nanášať opaľovák? Videla som to mnohokrát a prosím vás, nerobte to. Mnoho ľudí sa natiera až pri bazéne, resp. na pláži. Sú spokojní, že sa natreli a šup ho do vody. Ten krém / sprej môže byť aj neviem ako vodeodolný, ale takto sa hneď zmýva (nehovoriac o mori, kde pôsobí ešte aj soľ). A potom už len vidíme mastné nánosy na vodnej hladine.
Ideálne je natrieť sa ešte pred odchodom z domu a potom náter zopakovať. Určite sa nenatierajte tesne pred kúpaním, skôr si znovu aplikujte vrstvu ochranného prípravku po kúpaní. Viem, že napríklad pri deťoch môže byť problém vysvetliť im, aby chvíľu počkali, kým pôjdu do vody, ale dospelí by to mohli zvládnuť ;-)





Ochranný krém s faktorom 25 je vhodný aj na fotocitlivú pokožku (citlivú na svetlo, môže mať aj alergické prejavy). Krém je jemný, dobre sa nanáša a nezaťažuje ani pleť. Vstrebáva sa pomalšie, ale zároveň pleť aj hydratuje. Poskytuje spoľahlivú ochranu na slabšom slnku bez potreby opätovnej aplikácie (t.j. pred do 11:00 alebo po 16:00). 60 ml sa možno zdá málo, ale opaľovákom si netvoríme hrubú vrstvu, skôr sa snažíme aplikáciu po istom čase zopakovať. 

Keď som si prečítala o SPF pochopila som, že sa nemusím zásobovať kopami sprejov 50 +, ale zároveň, že bez nich to nedám ani na Slovensku. Vedeli ste, že medzi SPF 30 a SPF 50 je rozdiel v prepúšťaní slnečných lúčov len badateľný (asi 1 - 3 %). V prvom rade by ste mali poznať svoj fototyp, pretože bleduľky skôr siahnu po 30 - 50 +, kým tmavšie typy si vystačia s 10 - 25. Ak neviete, či je čas znovu aplikovať ochranný prípravok, vaša pokožka vám napovie. Ak začnete cítiť, že lúče vás už nezohrievajú, ale začínajú mierne páliť, vyhľadajte tieň a znovu aplikujte krém.



Nezabúdajme na znamienka, pery, ale aj uši. Práve tieto oblasti sú náchylnejšie na spálenie a možné následky s tým spojené. Nemusíte si kupovať špeciálny prípravok, no ak by ste nad nejakým uvažovali, máte viacero možností - mojimi obľúbenými sú tyčinka (takú som mala od Biodermy) a krém. Nanáša sa ako balzam na pery a hoci som si myslela, že to bude čudné a či sa mi nedostane do úst a ako bude chutiť, všetko bolo OK (ale snažila som sa nezlízať ho z pier :-D). 

Aký je rozdiel medzi UVA a UVB ochranou? Jednoducho a v skratke:
  • UVB ochraňuje pred spálením a zväčša má dočinenie s tým číselkom pri SPF
  • UVA chráni pokožku pred predčasným starnutím, čo je častý neželaný sprievodný efekt opaľovania
Na trhu je množstvo ochranných prípravkov, pričom obsahujú minerálny filter (alebo fyzikálny - ťažšie sa rozotiera, funguje ako zrkadlo a odráža lúče), resp. chemický filter (absorbuje žiarenie). Pre tú najcitlivejšiu pokožku je vhodnejší minerálny filter, ktorý obsahuje aj krém na pery / znamienka SOPOT SUN ,  ale aj opaľovák SPF 25 SOPOT SUN od Ziaja. 




Urýchľovač opálenia? To, že funguje, som zistila na vlastnej koži už pred dvoma rokmi. Medzi týmito dvoma je viacero rozdielov. 
Oranžový je krémový, nezanecháva na pokožke film a príjemne ju hydratuje. Vonia jemnučko kakaovo. Má väčší objem a je lacnejší.
Hnedý je olejovitý sprej, ktorý zanecháva na pokožke mastný film, ale zároveň ju aj hydratuje. Vonia výraznejšie. Má menší objem a je drahší.
Oba však účinkujú približne rovnako - pokožka sa opáli o čosi rýchlejšie a "chytí" príjemný kakaový odtieň. Takže je už len na vás, či si niektorý vyberiete, a ktorú konzistenciu zvolíte.



Tento príspevok uzavrie produkt, ktorý síce nemá veľa s opaľovaním, ale k moru sa celkom hodí. Koncidionér na vlasy z línie GdanSkin, ktorú som na oficiálnom webe Ziaja nevidela. Názov je odvodený od poľského mesta Gdansk, ku ktorému má značka veľmi blízko. Gdansk sme navštívili, keď sme boli pred 3 rokmi pri Baltskom mori - a nevylučujeme, že si tento výlet ešte zopakujeme. 
Ide o malé, 100 ml balenie, ktoré v prípade núdze vopcháte aj do príručnej batožiny. Vlasy podľa popisu chráni pred slnečným žiarením, keďže obsahuje UV filtre a zároveň aj pred morskou vodou. Nie je to síce zázrak na počkanie, ale ani nijako vlasom neuškodí. Bohužiaľ, mala som už aj kondicionér, po ktorom boli vlasy ako slama. Tento ich hydratuje, ale možno by to chcelo ešte o čosi viac.


Chystáte sa ešte niekam na dovolenku? Mne už práca dlhší pobyt nikde nedovolí, ale niečo na Slovensku hádam ešte pochodíme. Každopádne, ešte aj v septembri / októbri myslite na opaľovák ;-)



Recenzia je sponzorovaná.

2 komentáre:

  1. Zvyknes opalovacie prostriedky pouzivat i dalsi rok?

    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie a pokiaľ viem, ani by sa to nemalo, pretože strácajú účinok. Jedine také, ktoré som ešte neotvorila, a teda sú ako z obchodu ;-) Ale také mám doma veľmi zriedka.

      Odstrániť

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]