Post Page Advertisement [Top]

Moja obľúbená veta v poslednom čase je, že som sa po 30-tke začala rozpadávať. Síce sa nerozpadávam, iba na seba aplikujem pokus o čierny humor, no som si vedomá, že za mnohé môže môj životný štýl popretkávaný stresom. A aj keď vás informácie týkajúce sa zdravotného stavu najprv šokovali, práve vďaka podpore najmilovanejších zistíte, že všetko je na niečo dobré a nič nie je také zlé, ako sa zdá na prvý pohľad. Potom sa hneď lepšie funguje. 
Odkedy som v decembri skončila po troch druhoch antibiotík s liekmi proti alergii, na sebe pozorujem rôzne prejavy intolerancií. Už prvé suché miesta na zhyboch kože mi niečo napovedali, no keď som pred viac ako týždňom zbadala tie výrazné červené plochy pokryté suchou kožou, vedela som, že to musím bezodkladne riešiť. 



Atopickú dermatitídu nemám oficiálne = na papieri potvrdenú. Čo-to však o nej mám načítané odkedy prišla Bioderma s úžasným radom Atoderm, niečo mám skonziltované a, úprimne, neviem, či to chcem riešiť vyšetrením u kožnej lekárky.
Paradoxne, ešte pred rokom som si mohla na telo dať čokoľvek, bola som lenivá krémovať si celé telo, ktoré to ani nevyžadovalo. Nuž, časy sa menia :-) A zmenám sa musíme prispôsobiť. Prvé šupinky som spozorovala v oblasti okolo nosa a pri ušných lalokoch. Myslela som si, že som si len nejakým prípravkom presušila tvár. Keď sa potom objavili aj v podpazuší a lakťových jamkách, bolo mi jasné, že to nie je spôsobené nevhodnou kozmetikou, keďže už od decembra používam (snažím sa) používať kozmetiku určenú na atopickú alebo aspoň citlivú pokožku. Väčšinu mojich voňavučkých sprcháčov spotrebuváva moja polovica... ja si aspoň pričuchnem, hoci z času na čas zhreším. Okrem tých pár vyššie spomenutých miest som na tele zatiaľ nikde inde príznaky atopie neobjavila, no aj tak je moja pokožka suchšia.
Preto sa aj pri sprchovaní spolieham na výživnejšie produkty a okrem toho, že som si nesmierne obľúbila lipidový sprcháč Ziaja MED, ktorý som si kúpila aj do zásoby, pretože ten prvý, čo mi poslali na testovanie je už na dne, milujem aj sprchový olej Atopic Skin.


Nie je tajomstvo, že sprchové oleje mám veľmi rada. Príjemne hydratujú pokožku, nespôsobujú žiadne negatívne reakcia - aspoň nie tie, ktoré sú určené na citlivú, atopickú a alergickú pokožku. Balenie je praktické, hoci by som privítala aj 1 litrový variant s pumpičkou, aký má napr. Bioderma.

Z línie Ziaja MED som vyskúšala už telové mliečko, balzam a tentokrát som sa vrhla na lanolínový balzam. Oceňujem, že nezanecháva lepivý pocit a dosť dobre a rýchlo sa vstrebáva do pokožky, pričom ju hydratuje po celý deň. Pravidelným používaním vám bude vaša pokožka vďačná. Všetky tri MED mazadielka, ktoré som skúšala boli v 400 ml balení s pumpičkou, čo je naozaj praktické, no predsa len má jednu nevýhodu. Už keď som pri dne balenia, pumpička produkt nevytlačí a tak cca 1/6 produktu ide von ťažšie - možno by bolo lepšie balenie ako pri kréme - uzatvárateľné, ktoré môžete minúť do poslednej kvapky.

Oba tieto produkty má moja koža celkom rada, hoci s červenými suchotinami (príznakmi atopie) mi nepomohli, zároveň tú podráždenú pokožku ani ďalej nehecovali. Ekzém v lakťovej jamke sa mi podarilo takmer celý za dve noci odstrániť vzorkou Havlíkovho prírodného zázraku, takže ten plánujem lokálne používať aj naďalej. Na celé telo sú však produkty Ziaja MED celkom vhodné, pretože príjemne udržujú hydratáciu a okrem atopiou postihnutých miest sa šupinky inde netvoria. Tým, že nei sú parfumované zároveň nedráždia. A hoci mi spočiatku chýbala voňavá telovka, nejako som si zvykla.


Recenzia je sponzorovaná.

2 komentáre:

  1. Já atopik nejsem, ale ve svém blízkém okolí mám celkem mnoho lidí, kteří atopici jsou.. a netušila jsem, že i Ziaja má svojí řadu pro atopiky :-)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]