Post Page Advertisement [Top]

Na tomto blogu sú zatiaľ tri články z prostredia nášho bytu o rôznych pomocníkoch. Keď som si tak minule prezerala skrinky s čistidlami uvedomila som si, že máte pravdu, keď ste mi písali, že tam mám príliš veľa chémie. Manželovi som pár krát spomenula, že si chcem kúpiť Kärcher na čistenie okien a zrkadiel (no ten si takisto vyžaduje chemikálie). Môj drahý ma však vie vždy prekvapiť. Inak to nebolo ani tohto roku na narodeniny, ktoré sme dodatočne oslávili víkendom v Bardejovských kúpeľoch. Tam ma čakala veľká škatuľa, v ktorej bol naozaj Kärcher. Ale iný, ako som pôvodne chcela. No až potom som si začala spočítavať, že ak to všetko funguje tak, ako má, budem v domácnosti používať omnoho menej chemikálií.

Nevedela som sa dočkať, kedy ten môj nový Kärcher vyskúšam. Po príchode domov sme ho rozbalili, preštudovali návod, prelustrovali videjká na youtube a začali. 




Prístroj Kärcher SC 1 + Floor Kit obsahuje všetko, čo použijete na bežné čistenie všetkého možného vo Vašej domácnosti. Mám ho síce len týždeň, ale už som s ním prešla takmer všetko :-) vrámci predveľkonočného upratovania.



Zvládol umývadlo, drez, kachličky, podlahy, plávajúcu podlahu, zrkadlo, varnú dosku, ale aj koberec. Áno, aj keď v návode to nie je, ja som to vyskúšala a stálo to za to. Efekt bol omnoho lepší, ako keď som ho drhla kefou a Vanishom približne 40 minút na kolenách. Celé to bolo rýchlejšie, koberec sa nadýchol a trošku akoby ožil. Navyše ma veľmi teší aj fakt, že para zabíja baktérie. Možno za všetko povie pár fotiek PRED a PO.

PRED

Keď sme tento koberec približne pred dvoma rokmi kupovali, bol nádherný biely a krásne nadýchaný. Odvtedy jemne povedané zosivel (dosť mu pomohol aj fakt, že prvý rok, keď sme tu bývali, nám robili novú asfaltovú cestu a asfaltový prach sme mali asi všade) a spľasol. Plánovali sme, že v lete ho vymeníme za iný variant. Občasné ručné tepovanie mu pomohlo len trošku, farebne to výrazný rozdiel nebol. No dala som mu ešte šancu.


PO

Ostali sme šokovaní. Koberec, samozrejme, nebol úplne biely ako na začiatku, ale jednoznačne bol svetlejší a nadýchaný. A celý proces "parenia" trval asi 10 minút (prechádzala som ho pomaly a niekoľkokrát). Vyschol tiež extrarýchlo. Jednoducho wau. Aj po pár dňoch je stále svetlý, akurát na mieste pri gauči, kde je aj na tejto foto tmavší, je tmavý a asi to už iné nebude.



PRED

PO

Drez si toho už zažil pravdepodobne ešte u predošlého majiteľa. Po čístení tam stále ostávali nejaké šmuhy, no bolo to výrazne lepšie. Samozrejme, každodenným používaním sa na ňom stopy po riadoch objavujú aj napriek utieraní, no je to o čosi lepšie a hlavne - nemusím sa báť, že sa nedopatrením chemikália dostane do tanierov či pohárov.

PRED

PO

PRED

PO

Tým, ako sa postupne olúpala tá izolačná guma okolo umývadla (áno, som žena, a netuším, ako sa to volá, presne takto by som to popísala v predajni, keby som to hľadala, našťastie, manžel to už má pod palcom :-D) sa ukázala tá špina, čo bola pod ňou. Nešlo to vyčistiť ničím... drhnutím, postrekom, ničím. Parný čistič si poradil asi s 80 %. zvyšok budeme musieť oškrabať a tú izoláciu tam prilepiť nanovo.

Najviac ma však oslnil pri sprchovacej hlavici, počas čistenia som spravila krátke videjko asi tak, že jednou rukou som čistila, druhou držala mobil.



Ako ho použiť?

Všetko nájdete v návode, no len tak v skratke:
Naplňte približne 200 ml vody (nie viac!!!), zavrite uzáver a zapojte kábel. Počkajte približne 3 minúty, pred prvým použitím aj dlhšie. Vyberiete si nástavec, ktorý aktuálne potrebujete a idete na to :-)
Môže sa stať, že sa na chvíľu stratí para, ale prístroj ešte vodu obsahuje. Bežné - stačí chvíľku počkať, kým sa zostávajúca voda ohreje na paru. Uzáver totiž vďaka bezpečnostnej poistke otvoríte až vtedy, keď v nádržke nie je žiadna voda.


Napriek tomu, že prístroj je sám osebe pomerne malý, po tom, čo som vyčistila podlahu v kuchyni, kúpeľni a chodbe, plávajúcu podlahu v obývačke, drez, batériu v kuchynskom umývadle a varnú dosku, som mala, ľudovo povedané dosť. Mierna svalovica to istila. Ak čistíte väčšie plochy, treba rátať s tým, že budete častejšie dopĺňať vodu, pretože tých 200 ml nie je veľa (hoci v pohode zvládli koberec a ešte tam aj čosi ostalo). Vtedy je potrebné prístroj odpojiť z elektriny a doplniť vodu.

Nemyslím si, že čistí tak, že už nikdy tá vec/plocha špinavá nebude, no účinkuje rovnako ako keď som čistila rôznymi chemikáliami. Jednoducho, ak tú varnú dosku, hlavicu, drez a pod. používate, tak ju aj znečistíte. Po čistení plochu vytrite, zrkadlo príp. aj vyleštite nejakou kvalitnejšou handričkou, na akú ste už zvyknutí. 

Za seba môžem odporúčať. Myslím, že si na seba zvykneme a postupne budem kupovať menej chemikálií.


6 komentárov:

  1. Ja som si kupila parny cistic, ale vratila som ho, podlaha mi ostavala uplne mokra a ked som ho pouzila na okna, len tiekla voda, vela vody. Ale pred a po fotky vyzeraju skvele :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pri tomto píše, že sa nesmie používať pri uhle väčšom ako 30 °, pretože bude voda vytekať - overené v praxi :-)

      Odstrániť
  2. ja chcem uz dlho parny cistic ale odradza ma to,ze som citala rezence ze velmi pari a tym padom je vsade para a vela vody a s my mame v byte problem s vlhkostou.aky mas ty pocit?...popripade na laminatovu podlahu a spary madzi kachlickami ako funguje? vdaka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je pravda, že parí poriadne, ale zas celú miestnosť nezaparí, iba okolie čisteného miesta. Na špáry som ho zatiaľ neskúšala, laminátovú podlahu zvládol v pohode, ani som ju nemusela vytierať dosucha, pretože nebola príliš mokrá. My máme celkom sucho v byte, takže neviem porovnať, no asi by som sa radšej obrátila na odborníka, nechcete si predsa nedajbože vyrobiť plesne a pod.

      Odstrániť
  3. Tu poznamku k chemickemu arzenalu som mala asi ja :-) . Kazdopadne pristroj vyzera fajn. My mame doma nieco podobne od nejakej inej znacky /ani neviem ktorej/ a pouzivam pravidelne na cistenie okien, podlah, kupelni.
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to možné :-) Ale fakt je to pravda... a keď už sa snažím používať bio, vegan a neviem ako certifikovanú kozmetiku, tak by nebolo naškodu obmedziť chémiu aj v priestoroch, kde žijem ;-)

      Odstrániť

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]