Post Page Advertisement [Top]

Zubárky som sa bála odkedy si pamätám. Dôvod bol jednoduchý - vždy mi našla niečo, čo bolo potrebné vŕtať. Svoju rolu zohrala moja závislosť od sladkého (s ktorou bojujem doteraz). 
A tak som hľadala pomôcky, ktorými si doma dokážem vyčistiť zuby až do dokonalosti. Pred pár rokmi sme si kúpili sonické kefky Philips Sonicare, a tá zmena bola viac než viditeľná. Odvtedy už nemám žiaden nový kaz. Keď sa narodil malý šéf, vedela som, že jeho zuby nenechám len tak. Ja sama som viac než odstrašujúci príklad, teda možno viac sebe, aby som naozaj dbala na čistenie jeho zubov.






Toto na fotke (chýba už iba dospelácka ústna voda, medzizubky a dentálna niť, ktoré ostali v kúpeľni) sú naše aktuálne pomôcky na zuby.





Manuálnu kefku sa odporúča meniť každé 3 mesiace, resp. vždy po chorobe. Rovnako je to aj s hlavicami sonických kefiek. Áno, tento princíp je omnoho drahší ako kupovať stále nejakú manuálnu. Ale žiadnou manuálnou som si tak dobre nedokázala vyčistiť zuby ako sonickou. Táto kúpa bolo najlepšie zubné rozhodnutie. Náhradných hlavíc je viac druhov, my máme tieto biele a čierne. Zaujímavosť  - odkedy kupujeme náhradné hlavice, často sú biele o čosi drahšie. Balenie 4 by malo pri priaznivých podmienkach vydržať celý rok a stojí od 22 - 27 €. Úplne najviac sa oplatí balenie 8 hlavíc, kde je cena za biele aj čierne cca rovnaká - 40 € (a máte tak zásobu cca na 2 roky).




Malý šéf používa aj manuálnu aj sonickú kefku. MAM je super kefka pre deti od 6. mesiaca veku. Tým, že má zarážku je vhodná na samočistenie, dieťa si ju nestrčí hlboko.
Na prvé zuby sme používali jednozväzkovú kefku Curaprox. Skúšali sme aj značne lacnejšiu TePe, ale tá mala o čosi dlhšie štetinky, ktoré sa pri čistení ohýbali. Z vlastnej skúsenosti odporúčam skôr Single Curaprox 6 mm. 
Curaprox Baby je skvelá, teraz, keď je už väčší, dám mu ju občas do ruky a skúša si ňou čistiť zuby sám.
Samočistenie je fajn, ale v žiadnom prípade nestačí. Ak chcete ukázať dieťaťu (alebo zistiť na svojich zuboch), či bol povlak celkom odstránený, môžete vyskúšať zafarbiť ho tabletami alebo roztokom na detekciu plaku (my sme ešte neskúšali, ale keď bude väčší, určite to skúsiť chcem). 
Hlavne, keď zo začiatku krásne spolupracoval, a postupne, najmä s príchodom stoličiek začal protestovať sme museli urobiť nejakú zmenu, motivovať ho (muselo to byť veľmi bolestivé, často plakal celé noci a počas dňa bol nesmierne nervózny, nečudujem sa, aj my sme nervózni, keď nás bolia zuby). Ale určite nie "odmenou" vo forme sladkostí - toto odporúčanie som videla nedávno a dvihlo ma zo stoličky.

A tak sme objednali prvú detskú sonickú svietiacu kefku. Trošku to pomohlo, no potom začal protestovať proti čisteniu zubov celkovo. (Asi najviac pomáha pustiť mu pri tom videá CocoMelon).
Manžel zvykol hovoriť, že malého šéfa týram tým, že mu čistím zuby. Ja som mu však vždy ukázala fotky a videá mliečnych zubov malých detí, ktoré ukázali na svojom instagramovom profile pani zubárky. A verte mi, nie som maniak a milujem ho najviac na svete, toto za týranie nepovažujem.
Pri týchto detských sonických kefkách však neplatí, že hlavicu meníme cca raz za 3 mesiace. Meníme ju podľa potreby, jedna nám vydrží maximálne mesiac.





Zubné pasty sú tiež samostatnou kategóriou. Ako dieťa som sa vyžívala v rôznych príchutiach a miestami tú pastu doslova jedla. A to je dôvod, prečo ja preferujem pre dieťa pastu bez príchute. Tým, že malý šéf má už 18 zubov používame fluoridovú pastu Elmex Kids, ale keďže nevie vypľúvať, tak jej dávam máličko - cca veľkosť zrnka ryže. 
Značku Elmex používame už roky, skúšali sme rôzne verzie a raz týždenne používame my dospeláci po čistení Elmex gél, aj túto bieliacu Elmex Whitening (jemný efekt najmä na zafarbenie zubov od kávy), takže bola pre mňa logickou voľbou aj v detskom prevedení. Neodsudzujem pasty s príchuťou, pre niekoho môžu byť záchranou, keď dieťa protestuje. Tu však treba dieťaťu primerane veku vysvetliť, že pasta nie je na jedenie (vlastná skúsenosť). Kým to však nie je nejako nutné, preferujem pastu bez príchute.










Medzizubnými kazmi som si prešla tiež. Skúšala som rôzne medzizubné čističe a najviac mi vyhovujú šabličky (aj keď nimi priestor vyčistím trošku horšie ako medzizubnými kefkami, pri kefkách sa mi vždy ďasná rozkrvácali, ale je možné, že ich len neviem správne použiť). 
Malý šéf má spodné jednotky a dvojky nalepené na seba, inak má medzi zubami medzery. Detské šabličky Jack n'Jill sú perfektné. Žiadne ostré časti, niť je jemná, sú jednotlivo hygienicky balené. V balíčku sú rôzne farby, a tak najmä staršie deti môžu mať prekvapenie, pretože nevedia, akú farbu si vytiahnu (eventuálne môže nastať aj plač, lebo to nie je farba, akú chceli. Snáď to takto nebude, ale človek nikdy nevie.). Oceňujem tiež, že šabličky neobsahujú žiaden plast. Odstránite niť a telo žirafy jednoducho dáte do kompostu, pretože sú vyrobené z kukuričného škrobu. Mali by mať aj jahodovú príchuť,  tú som však necítila (áno, oblizla som šabličku).


Okrem toho používam aj škrabku na jazyk Curaprox a malému sa páči tiež.

A čo tzv. prstáčik, resp. silikónová kefka? Mali sme aj tú. Ale! Nepoužívali sme ju nikdy na čistenie zubov. Pomohla, keď sa mu prerezávali prvé zuby a masáž mu uľavila od bolesti.

Nedávno som v stories robila prieskum a som rada, že výsledok je takýto. Kedysi sa mliečne zuby nepovažovali za dôležité. Dnes už vieme, že čistiť mliečne zuby poriadne má rovnaký význam ako cistit trvalé zuby.






Tento príspevok vznikol v barter spolupráci s webom NaZuby.eu, kde majú pravidelne rôzne akcie a sortiment za priaznivé ceny. 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]