Post Page Advertisement [Top]

Dospela som do životnej etapy, keď neriešim vychytávky, orientujem sa skôr na obľúbencov a ak niečo potrebujem, tak hľadám informácie a skúsenosti a zväčša až potom kupujem. Moje nakupovacie šialenstvo spred pár rokov v súčasnosti brzdí aj to, že som na rodičáku (a ani si nepamätám, kedy naposledy mi prišlo na účet iba toľko peňazí mesačne - obdivujem všetkých, čo dokážu vyžiť z minimálnej mzdy). Som však veľmi vďačná aj za túto sumu a systém, ktorý mi umožňuje byť so synom doma dlhšie ako len pár mesiacov. 

Zároveň si však už dlhšiu dobu uvedomujem, že nepotrebujem mať všetko, čo zaujme môj pohľad a po čom na chvíľku zapiští moje staré nakupovacie ja. Dokážem sa viac kontrolovať pokiaľ ide o nákupy, no do tohto štádia som tiež musela dozrieť. Najviac vďačná som za zdravie a moju rodinu. Ostatné dajako príde alebo sa už nejako zariadime. 

Odkedy som objavila čaro hodvábnych gumičiek,  iné nepoužívam a cítim rozdiel v kvalite vlasov. Mojim dlhodobým materiálnym snom bola hodvábna obliečka na vankúš. Čakala som, čítala recenzie a názory. A potom som sa rozhodla. Áno, je to rozmar. Áno, nie je potrebná k životu. Ale nie, nepovažujem to za vyhodené peniaze, práve naopak.



Odkedy som vyskúšala hodvábnu obliečku, spánok dostal trošku iný rozmer. Medzitým som sa vrátila aj ku klasike a ten rozdiel je značný. 

Hodvábna obliečka znie ako niečo, čo nepotrebujem, ale propaguje sa to, a tak to (logicky) chcem. Avšak moja cesta k nej bola premyslená, nie impulzívna. Prehodnocovala som a vlastná skúsenosť mi ukázala, že dobre.

Hodvábne doplnky sú isté obdobie veľmi populárne a ja sa teším, že aj na Slovensku máme firmičky, ktoré ich šijú a nie iba dovážajú už hotové. Tým pádom majú pre mňa ako zákazníka pridanú hodnotu, lebo nákupom podporujem šikovných a tvorivých Slovákov.






Pre značku LAU Mania som sa rozhodla najmä vďaka tomu, že v čase, keď som už bola presvedčená o tom, že si obliečku kúpim mali valentínsku akciu - 10 %. Bolo to skvelé rozhodnutie. Komunikácia s nimi je na jednotku s hviezdičkami. Dohodli sme sa, ušili mi nádhernú obliečku na mieru na môj anatomický vankúš. Zásielka prišla krásne zabalená a voňala po ružiach. Prepracované do detailov.

A keď sa mi podarilo obliečku zašpiniť farbou na vlasy (doteraz mám chuť prefackať sa za to), tak mi veľmi ochotne poradili, čo by mohlo pomôcť.


A tak sa z človeka, ktorý nemá rád satén stal človek, ktorý miluje hodváb. A aj keď sa to možno zdá, že sú si podobné, nenechajme sa oklamať. Áno, satén je podstatne lacnejší a na pohľad takmer totožný. Rozdiel je však diametrálny. 

Hodváb:

  • sa dokáže prispôsobiť teplote - v zime hreje a v lete chladí. Síce som ho ešte v lete nemala, ale počas chladných nocí príjemne zahrial (som zimomravá, paplónom sa prikrývam aj v lete až po uši) a počas teplejších zase jemne schladil.
  • je hypoalergénny.
  • je priedušný.
  • nezachytávajú sa na ňom baktérie.
  • je antistatický.
  • obsahuje aminokyseliny, vďaka ktorým je vlasové vlákno hydratované a hebké.
  • ocenia suché, lámavé, jemné vlasy so sklonom k vypadávaniu.
  • sa môže zdať ako veľmi jemný materiál, ale na druhej strane jeho vlákna sú pevné - prirovnávajú sa až k oceli.
  • prospieva nielen vlasom, ale aj pokožke, keďže "nevypije" skincare, ktorú ste si pred spaním naniesli a ak aj ležíte na boku či bruchu, neskrčí pleť tak ako iné materiály. (Btw. pre pleť je naj spánok na chrbte.)


Narozdiel od toho je satén umelé vlákno nevhodné pre ľudí s citlivou pokožkou. Nie je taký jemný, viac sa akoby kĺže a nepohlcuje vlhkosť, tá sa drží na po vrchu materiálu. Tiež nefunguje antistaticky, vlasy mi zelektrizovali - aspoň ja som mala so saténom takú skúsenosť. Satén nemá termoregulačné vlastnosti. Jeho výhodami môže byť iba cena a vzhľad. 





V LAU Mania dodajú k zásielke aj návod na starostlivosť. Odporúča sa prať ručne. Pokiaľ to však nie je nutné, tak neperiem ručne nič, moje ruky to pranie nedávajú a v rukaviciach tak dobre pracovať neviem. Obliečku aj gumičky periem v práčke na šetrnom programe (naša Samsung práčka má program Delicates) a pridávam prací gél na hodváb. Hodváb sa suší rozprestrený napr.na uteráku.




Hodvábne vlákna sú síce veľmi pevné, no je potrebné dávať si pozor (nemusí to byť práve farba na vlasy, aj mejkap sa z neho odstraňuje o čosi ťažšie ako z bavlny).



Ako som písala už vyššie - ten rozdiel je diametrálny. Hodvábna obliečka na vankúš je čerešničkou na torte vlasovej a pleťovej starostlivosti. Benefity hodvábu si moje vlasy užívajú už skoro rok (gumičky) a obliečka je ešte o minimálne jeden level viac. Vlasy mi neelektrizujú a vďaka hodvábnym vláknam sú hydratovanejšie (v porovnaní s obliečkami z iných materiálov). Pleť nie je ráno "pokrčená" a keďže hodváb nevsiakne skincare, všetko má šancu vstrebať do pleti. Spánkom na hodvábe sa rozmaznávam, s efektom som nadmieru spokojná. 

Bola to vyššia investícia (manželove slová zneli nejako takto: "Ty si šialená, dať toľko peňazí za kus látky."), ale vôbec neľutujem. Bez zľavy vychádzala moja obliečka na 52 €. A ako som už písala vyššie, podarilo sa mi uchmatnúť si 10 % dole.

Najprv som myslela, že si ju budem šetriť, ale rozhodla som sa naplno využiť jej benefity. A možno, keď sa po materskej/rodičovskej dovolenke vrátim do práce, si doprajem aj ďalšiu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]