Post Page Advertisement [Top]

Začiatkom februára som hľadala nejaké deodoranty v spreji na dennéí použitie. Nemala som žiadne špecifické podmienky, ale chcela som vyskúšať niečo od zvučnejších značiek a zároveň aj niečo úplne nové. A tak, keď som si pozrela ponuku deodorantov na webe Notino, voľba sa viac-menej ustálila po porovnaní a výber padol na tri značky - Collistar, RoC a Uriage.



Tento svoj výber neviem viac zdôvodniť, nehľadala som špecificky nič konkrétne, iba som chcela doplniť zásobu deodorantov a vyskúšať ich v rôznych podmienkach - v chladnejšom aj teplejšom počasí, počas home office aj počas ubehaných dní v práci a myslím, že test sa celkom podaril. Samozrejme, ide o rozdielne zloženie, popis a účel produktu, čo budem pri hodnotení rešpektovať. Podobnú mali však cenu, ktorá sa vo februári 2021 hýbala cca od 8 - 10 € / kus.


COLLISTAR Multi-Active deodorant Hyper-sensitive skin 24 hrs



V ponuke značky Collistar nenájdete veľa deodorantov a hoci je práve tento momentálne nedostupný, na webe je podobný vo väčšom, 125 ml balení. Deodorant je určený na citlivú pokožku, nie je parfumovaný a neobsahuje alkohol. Detail zloženia si môžete pozrieť na fotke nižšie.



Potvrdzujem, že tento deodorant je vhodný aj na tú najcitlivejšiu pokožku. Chváli sa zložením aloe, ktoré pokožku upokojuje (no keď sa pozriete na detail zloženia, tak ide o jednu z posledných zložiek, a teda veľa toho aloe tam asi nebude). Napriek tomu pokožku podpazušia hydratuje, upokojuje a osviežuje. Nezanecháva škvrny na oblečení.

Deodoračný účinok má však najslabší z tejto trojice. Je potrebná pomerne častá reaplikácia najmä v tomto počasí. Chladnejšie a menej náročné dni vzládol relatívne bez problému, ubehané a teplé dni len tak ľahko nezvláda,  ale na druhej strane je naozaj šetrný k pokožke a jeho mechanizmus nie je poháňaný plynom, keďže ide o klasický rozprašovač.

Kúpila by som si ho znovu? Áno, už len kvôli tomu efektu na podpazušie. Je naozaj šetrný.




RoC Keops 48 H



RoC bola pre mňa absolútne neznáma francúzska značka, no uznajte, keď si niekto pod názov značky dá patentovať vetu "We keep our promises" (dodržiavame sľuby), tak to stojí minimálne za vyskúšanie na blogu ;-)



Spolu s deodorantom Uriage majú najmenej zložiek rozpísaných v kolonke Ingredients (oba zhodne po 10). Je neparfumovaný, ale obsahuje alkohol, čo pri aplikácii spôsobí mierne štipkanie. Nie je primárne určený na citlivú pokožku, mohol by ju vysušiť alebo jemne podráždiť (nestalo sa mi).
Z tejto trojice ide o najúčinnejší produkt, ktorý ani v horúčavách alebo pri aktívnom pracovnom / nákupnom / bežnom dennom tempe nepotrebuje pravidelnú reaplikáciu, iba v prípade potreby.  Ako pri jedinom z tejto trojice som nemala pocit, že si ho musím dať znovu, lebo sa cítim. To však môže byť spôsobené aj obsahom klasického aluminia, čo je zložka, ktorej sa mnohí snažia v deodorantoch vyhýbať.
Upozornenie na to, čo sa mi stalo, keď som ho asi mesiac nepoužívala - rozprašovač sa zaniesol a sprej "nefungoval!. Stačilo ho však vybrať a nechať chvíľku ponorený v nádobke s teplou vodou a znovu funguje spoľahlivo. 
Aktuálne je v ponuke aj výhodné dvojbalenie, ale do toho by som nešla, ak by som s ním nemala skúsenosť.

Kúpila by som si ho znovu? Áno, keďže z týchto 3 mi poskytol najspoľahlivejší deodoračný efekt.



URIAGE Frehs Deodorant


Priznávam, že od značky Uriage som mala asi najvyššie očakávania. Túto značku si podvedome zaraďujem k takým ako je La-Roche Posay či Bioderma, tento deodorant sa svojim vzhľadom aj ponáša na La-Roche Posay produkty.




Tak ako deodorant od Collistar aj tento je vhodný pre citlivú pokožku. Jediný z tejto trojice je však parfumovaný, no ide o jemnučkú púdrovú vôňu. Nevyhľadávam parfumované deodoranty, ale táto vôňa mi nevadí, práve naopak, je celkom príjemná a nebije sa s vôňou parfumu.
Napriek tomu, že je určený pre citlivú pokožku, po nanesení štipká, a toto je pre mňa jeho jediná nevýhoda. Predpokladala by som, že deodorant, ktorý je určený na citlivú pokožku, nebude štípať. Nuž, veľa záleží aj od stavu pokožky (určite nepoužívať po holení!). Som k nemu o čosi kritickejšia aj preto, že som očakávala naozaj sensitive skin-friendly efekt a k predošlým dvom som pristupovala bez očakávaní. Na druhej strane - obsahuje hliník, ale na prírodnej minerálnej báze.


Kúpila by som si ho znovu? Určite nie. Bohužiaľ, to občasné štípanie by som mu odpustila, ale skutočnosť, že mi tak spálil pokožku, až sa lúpala, už nie. A to som ho použila na nepodráždenú pokožku podpazušia.


Ak by som si mala vybrať len jeden z trojice, asi by som volila ten prostredný. Na to, že išlo o kúpu naslepo to nedopadlo až tak zle. No popravde - nebola to úplne nepremyslená kúpa. Predtým, než som vložila deodoranty do košíka som si o nich googlila. Už veľmi málo nakupujem impulzívne a snažím sa premyslieť a prehodnotiť si, či to a ono naozaj potrebujem. Väčšinou skončím pri overenej klasike a len dopĺňam zásoby. Tuto som trošku riskla, ale viem, že zvyšné deodoranty určite spotrebujem.

2 komentáre:

  1. Prv som si nebola istá, či sú to fakt dezodoranty. Mnohokrát sa aj blogerky mýlia, ale vidím, že v tomto máš jasno. Tá francúzska značka vyzerá super to asi skúsim. Ja používam už len dezodoranty, naposledy som mala Borotalco Pure a teraz skúšam Nivea ten nový s magnéziom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Riadila som sa nápisom na obale a kategórií v e-shope, tak snáď dobre to je :-D Borotalco čo som mala, tak mi vysusovalo podpazusie, ale efekt bol Ok. Okrem týchto aktuálne ešte mám jeden z drogérie - Rexona Pure a myslím, že o ňom ešte niečo na blog napíšem ;-)

      Odstrániť

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]