Post Page Advertisement [Top]

To, že mám citlivé oči a hocijaký odličovač mi neulahodí viem veľmi dlho. Napriek tomu ma reakcia spred mesiaca, keď mi opuchli oči a očné okolie, nesmierne prekvapila. Pátrať v tej chvíli po príčine bolo viac-menej zbytočné. Problém bol však v tom, že sme neboli doma a na výlete som mala iba pár vecí. A tak som látala-plátala s tým, čo som mala so sebou.

Našťastie som mala zbalené dva krémy, ktoré mi pomohli očné okolie upokojiť, kým sme prišli domov. Cicaplast a Imunoglukan. A vôbec som ich nemala kvôli sebe, ale kvôli synovi. A tak veľmi sa mi zišli, že som ďakovala, že som ich zbalila, keďže som so sebou nemala žiadne cestovné balenie ďalších kozmetických produktov, čo bola chyba.


Obnova kožnej bariéry s La Roche-Posay


La Roche-Posay Cicaplast Baume B5 je upokojujúci balzam vhodný aj na tú najcitlivejšiu (áno, aj detskú) pokožku. Regeneruje, upokojuje, chráni. Ide o univerzálneho pomocníka, ktorý je vhodný aj na ekzematickú pokožku, zaváraniny, povrchové spáleniny, popraskanú kožu či podráždenú od bodnutia hmyzom. Toto všetko sľubuje. 


Cicaplast Baume B5

Cicaplast Baume B5 popis

Cicaplast Baume B5


Ako si však poradil s mojou reakciou? Po odlíčení mi začali oči opúchať, očné okolie bolo celé červené a podráždené. A ja som to v ten večer neriešila, lebo som si myslela, že je to klasická reakcia na očný odličovač. Ráno som vyzerala akoby som týždeň vkuse plakala a okrem toho ma koža až priam bolela. Až tak, že som si večer dala tabletky proti alergii a začala používať očnú masť. Bez štípania nezniesla takmer nič. A to som mala so sebou aj Liquid Hydration s pantenolom. Áno, ten ospevovaný toner od Geek&Gorgeous, ktorý ma tiež veľmi štípal.


Cicaplast Baume B5 použitie

Cicaplast Baume B5 návod


Balzam Cicaplast bolo jediné, čo moja koža prvé dni zniesla bez štípania a hoci je na balení upozornenie, že sa nemá dávať do očnej oblasti, ja som musela (samozrejme, na viečka som ho nedala). Dávala som si poriadne vrstvy a postupne mi prinášal úľavu. Trvalo to však pár dní, no na výlete to bola moja spása. To a slnečné okuliare.

Kúpila som rovno 2 balenia (100 ml sa oplatí o čosi viac ako 40 ml a značku La Roche-Posay nájdete často v rôznych akciách) a neľutujem jediný cent. Toto je balzam, ktorý by mal byť povinne v každej domácnosti.


Cicaplast Baume B5 štruktúra


Má jemnú textúru, napriek tomu, že by ste možno pod slovom "balzam" predstavili niečo hutné. Vstrebáva sa pomalšie, ale dá sa v prípade potreby aj vrstviť bez žmolkov. Líniu Cicaplast odporúča na reakcie pokožky aj Eliška na svojom blogu.


Imunoglukan krém som používala, keď už očné okolie prestalo štípať. Naniesla som vrstvu, nechala vstrebať a potom pokračovala vrstvou Cicaplastu. Tento krém som získala vďaka členstvu v ImunoKlube, ale je aj normálne na predaj (za približne 8 €). Je vhodný aj pre deti, má ľahkú štruktúru a urýchľuje proces hojenia (dokonca podľa popisu aj po ožarovaní). 


Imunoglukan krém


Oba krémy som použila aj na synovu citlivú kožu - keď sa poškriabal po páde, ale aj na ekzém, ktorý sa mu najmä v zime tvorí na lícach. Pomáhajú, upokojujú a urýchľujú hojenie.


Termálna voda La Roche-Posay je mojou stálicou už niekoľko rokov. Nechápem, prečo sa okolo termálnych vôd nararobilo toľko zla - najmä v súvislosti s vysušovaním pokožky. 

Keď sme konečne dorazili z výletu domov, prvé, čo som na oči a pokožku tváre použila (lebo vietor, klimatizácia a ventilator v aute ich znovu podráždili), bola práve termálna voda LRP. Upokojenie bolo takmer instatné. Počas dňa si pleť podľa potreby prestriekam touto vodou a používam ju aj po čistení pleti. Ak by mi pleť vysušovala, nekupovala by som pravidelne nové balenie. Za mňa ďalšie must-have. Keby som mala doma menšiu cestovnú verziu, bola by išla na výlet s nami. 300 ml sprej je síce cenovo výhodný, ale na cesty iba ak máte miesto v taške.


Termálna voda La Roche-Posay

Termálna voda La Roche-Posay popis a inci



Ak by som mala doma sérum Stress Less od Geek&Gorgeous, používala by som aj to, ale vtedy som ho nemala. 

Dôležité - v čase, keď máte kožnú reakciu, určite nepoužívajte žiadne potenciálne dráždivé produkty (esenciálne oleje, exfolianty, vitamín C, retinoidy a pod.). 

Po čase už viem, že za mojou reakciou nebol len očný odličovač, ale najmä čistiaci balzam Heimish (o tom potom viac v samostatnom príspevku). A tak som si odvtedy tvár čistila iba Jelly Joker-om, na to dávala termálnu vodu v spreji, krém Imunoglukan, balzam Cicaplast a pleťový krém Happier Barrier. Po týždni som postupne zaradila do rutiny naspäť aj aktívne látky.  


Stalo sa vám, že ste si narušili kožnú bariéru alebo ste mali podobnú kožnú reakciu ako ja? Mne dlho nie, ale už aspoň viem, na čo si mám dať pozor a tiež ako si dať kožu dokopy. 

2 komentáre:

  1. Katka vidím, že som kožnú reakciu tento rok nemala ako jediná. Moja bola po celej tvári a žiaľ ani polročné pátranie a všetky možné testy mi neobjasnili čo bola príčina. Mala som však nový krém s retinolom a ja to tipujem na ten. Cicaplast poznám, no ja som ho vtedy nemala, ale telové mlieko od Cerave ma zachránilo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uff 😞 verím, že sa ti taká reakcia už nezopakuje. Mohlo to byť retinolom, ťažko povedať. Ja sa odvtedy vyhýbam všetkým odličovacím balzamom.

      Odstrániť

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]