Post Page Advertisement [Top]

Keď som tu kedysi dávala príspevky o tom, čo používam v domácnosti, našla som pod nimi aj komentáre, že tam mám nálož chémie. A bola to pravda. Postupne som plánovala nejakým rozumným spôsobom prejsť na šetrnejšie čistenie a dnes mám asi polovicu z toho, čo kedysi. Ale nie tak celkom dobrovoľne. Prišla totiž korona a zrazu ľudia zistili, že v obchodoch existujú aj prípravky typu Sanytol či Dettol. Tovar, ktorý stál bežne na pultoch drogérií a supermarketov zrazu zmizol rýchlejšie ako akciové potraviny. A stal sa nedostupným. Mala som aj neúspešný pokus o výrobu domáceho čističa, no vzdala som to. Jednoducho nie som typ na domácu výrobu hocijakej kozmetiky, rada však podporím tých (a keď sú slovenskí, o to viac), ktorí vedia ako na to. A tak som v marci poslala prvú objednávku hygienických čističov Sopahoria.

Sopahoria hygiena

Značku Soaphoria, samozrejme, evidujem a nejaké tie články nájdete aj na blogu. Z kategórie produktov pre domácnosť som však od nich doteraz nič nemala. Aj oni mali často vypredané a po čase pribudli aj rôzne druhy balení a produktov. Začala som malými čističmi aj preto, lebo boli vtedy jediné na sklade.





Z týchto menších, 100 ml balení je aktuálne v e-shope len variant so šalviou. Má praktické balenie aj do kabelky a vychádza na 8,90 €. O tom, na čo som ho používala a ako ho hodnotím si budete môcť prečítať trošku nižšie - pod fotkou 200 ml čističa. Verzia so šalviou je v ponuke v 150 ml balení.

Keď mi začali dochádzať, chcela som objednať znovu, no zrazu som si v ponuke všimla aj 200 ml za 12,90 €, čo ma teda jednoznačne presvedčilo, keďže pomer balenie a cena je priaznivejší. 




Hygienický sprej s čajovníkom a bioetanolom v 200 ml priehľadnom balení sa mi síce už do hocijakej kabelky nevojde, ale na domáce použitie je vynikajúci. 
Prečo stále spomínam tú kabelku? Totiž patrím k skupine ľudí, ktorej preplo (ako hovorí môj manžel) a nosila som tento sprej so sebou. Do obchodu som ho nepoužila (mala som rukavice a v každom obchode je dezinfekcia), ale vždy, keď som sa vracala domov, som ho použila na vchodové dvere do paneláka a na zábradlie (aj keď sa ho nedotýkam). Pri pravidelnom upratovaní poschodia v paneláku ním čistím aj vypínače, dvere od výťahu, tlačidlá výťahu, vypínače svetla a kľučky okna na našom poschodí (myslíte, že mi fakt preplo?). A tak podobne. Po príchode z "nebezpečného vonkajšieho prostredia" som ním čistila aj topánky (také, pri ktorých som sa nebála, že ich bioetanol poškodí) a "posprejovala" som aj tašky či batohy. Postupne som túto mániu trošku obmedzila, ale sprej používam aj naďalej.
Okrem tejto dezinfekčno-ochrannej mánie je však využiteľný aj v domácnosti. Napríklad pri čistení kuchynskej linky, ktorá často prichádza do kontaktu s potravinami, a preto by ste na ňu chémiu mali používať len veľmi opatrne (ja preferujem parný čistič a tieto spreje sú tiež super). A taktiež poslúži aj v kúpeľni. 
Treba však dodať, že skôr ako detailné odstraňovanie škvŕn dodá rôznym povrchom hygienickú a dezinfekčnú čistotu. Ak však nemáte byt ako po výbuchu neodstraniteľných škvŕn, tak sa na odstránenie tých bežných môžete na tieto spreje celkom spoľahnúť. Stačí nastriekať, utierkou vyleštiť a nechať zaschnúť (povrch už po použití neumývajte, inak ste ho čistili zbytočne).
Tento sprej je skvelý, pretože nezaťažuje prostredie - jednak je recyklovateľný a etikety rozložiteľné, ale vyzdvihujem aj skutočnosť, že po jeho použití môžem v miestnosti dýchať bez toho, aby ma začalo dusiť.
Pri použití si však dajte pozor. Obsahuje 65 % bioetanol, takže určite žiaden oheň a ani podobné horľavé experimenty nevykonávajte, ak nemáte potrebu ocitnúť sa na pár minút v hlavných správach. Jednoducho je to čistič tak ako jeho chemickí kolegovia z políc drogérie a treba byť opatrní. 
Mala som pocit, že 100 ml balenie som minula rýchlejšie, ale bolo to aj tou výraznejšou posadnutosťou všetko ešte viac dezinfikovať. Teraz s rozumnou mierou používania mám ešte približne polovicu balenia a to je približne mesiac od jeho objednania. Určite si plánujem dokúpiť aj zásoby a celkovú spokojnosť s ním vyjadrila aj moja mama a babka, ktorým som darovala po jednom balení.

Ako ste mohli vidieť na fotke, spolu s čističom som objednala aj mydlo. Tuhé mydlá mám celkom rada a Soaphoria ich robí veľmi dobré :-) V ponuke majú aj tekuté hygienické mydlo, ale z tých som si stihla urobiť zásoby pred koronou, keďže som bežne kúpila aspoň 2 náhradné balenia. 







Toto hygienické tuhé mydlo za 4,50 € vás očarí, ak máte radi tuhé mydlá a vôňu čajovníka. Veľmi príjemná vôňa, fajn konzistencia a zloženie, ktoré mi nevysušuje ruky je pre mňa dobrá kombinácia. Toto mydlo obsahuje antimikrobiálny komplex a zároveň aj kokosový a olivový olej, vďaka ktorému nemáte pocit vysušenej pokožky aj po niekoľkonásobnom umytí rúk. Inak mám pri umývadle vždy 2 mydlá - tekuté aj tuhé. Tekuté používam, keď prídem z vonkajšieho prostredia, tuhé používam, keď som už doma. Neviem prečo to takto mám, už dlhšie tak fungujem (áno, aj pred koronou :-)), asi sa mi len zdalo, že na použitie hneď po príchode z obchodov, pošty a tak podobne je lepšie tekuté ako tuhé. No a toto mydielko je naozaj vychytávka



K prvej hygienickej objednávke som dostala ako darček mini mydielko, ktoré nádherne voňalo a obsahovalo aj sušené bylinky. K tejto druhej som dostala 3 vzorky rôznych čistiacich pleťových gélov, ktoré som ale ešte neskúšala.



Možno ste už počuli, možno nie. Soaphoria má RECYKLAČNÝ PROGRAM. Obaly s rozprašovačmi by ste prípadne mohli po spotrebovaní používať doma napr. tak, že ich znovu naplníte nejakým roztokom (značka Chistee ponúka rôzne koncentráty) alebo možno by sa dali umyť a použiť na niečo iné. Nie som odborník na ekológiu a už vôbec nie na plasty. Len rozmýšľam, ako nevyhadzovať. Ak ich však chcete vyhodiť, nemusíte. Môžete ich zbierať a doniesť do obchodíku (ale pre istotu si overte kapacitné podmienky na telefónnom čísle uvedenom na ich webe). Taktiež môžete vrátiť aj sklenené obaly (napr. z rôznych pleťových vôd a pod.). Nedostanete naspäť horibilnú sumu, ale vyprodukujete o čosi menej odpadu. A to je fajn, nie? :-)

Tento príspevok nie je žiadne PR ani spolupráca. Je to pár riadkov spokojnej zákazníčky podporujúcej lokálnu výrobu :-)

8 komentárov:

  1. Ooo takže aj Soaphoria má už tieto dezinfekčné veci? Dobre vediet do buducna... Oni maju kopec skvelých produktov.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mozes prosim uviest zdroj informacie o opätovnom vyuzivani plastovych obalov? Myslim, ze plast by dezinfekciu velmi nerozdychal a neviem ci by opätovne pouzitie a predaj bolo prave sulade s hygienickym standardom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ospravedlňujem sa za šírenie dezinformácií, trošku som tú časť príspevku upravila.

      Odstrániť
    2. V príspevku je odkaz na ich recyklačný program, v rámci ktorého zbierajú aj plastové nádoby.

      Odstrániť
    3. Avšak konkrétne čo robia s odovzdanými nádobami nepíšu. No napíšem im a zistím to.

      Odstrániť
  3. Odpoveď Soaphorie: plastove obaly tiez su vratne vramci nasho recyklacneho programu ale opatovne my ich nemozeme pouzivat.My tieto obaly odovzdavame inym spolocnostiam, ktore z nich vedia zaradit do svojho vyrobneho cyklu. Napr. vyraba sa z nich chranice sluchu pre sportovcov, aranzerske potreby a pod. Tiez si mozete precitatna nasom blogu clanok o rPET-e, lebo ich urcite nase vyrobky plnime do takychto nadob. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za komentáre! :)
Thank you for comments! :)

Bottom Ad [Post Page]